Reviews

…Robert Dowland’s Musicall Banquet needs no introduction, except to remark on the irresistible challenge it poses for the singer – mastering four very different idioms, French, Italian, Spanish and English. By that I mean not the pronunciation (though Monika Mauch seems equally at ease in each) but the audibly different musical styles..Mauch has a clear but beautifully rounded timbre, and excels at creating an intimate atmosphere. I particularly like her unobtrusive but telling crescendos on single notes…

Fabrice Fitch

… Monika Mauch brilliert…mit gestochenen Koloraturen, eleganten Verzierungen und einer artikulatorisch feinen Abstimmung mit dem Ensemble. Großes Kompliment an alle beteiligten Sänger für ihre vorbildliche Deklamation der Texte, die deren Druckwiedergabe fast überflüssig werden lassen…

Thomas Baack

… I was most impressed by soprano Monika Mauch, whose highly focused sound had an almost androgynous beauty, like a boy’s voice given the heft and depth of a woman’s. Her performance of Blute nur, du liebes Herz was direct, elegant and heartfelt…

Robert Everett-Green

… Monika Mauch has a voice of pure honey – nectar and consummate refinement, an epicurean marvel…

Marc Rochester

…die Sopranistin Monika Mauch etwa zählt zu den besten der barocken Musik überhaupt…

Volker Hagedorn

… Die Sopranistin Monika Mauch ist das ganz besondere Highlight der CD: Sie verleiht allem mit ihrer unaufdringlichen, zugleich aber wunderschönen Stimmfärbung noch das gewisse ‚Sahnehäubchen‘ und weiß sich gekonnt in die Mischung aus Zinken, Posaunen, Laute und Orgel einzubringen…

Kristin Thielemann

… In the motets with a mixed vocal/instrumental scoring the voice of Monika Mauch blends perfectly with the wind. Ms Mauch has a very nice voice which is ideally suited to this repertoire. In the vocal embellishments she shows the same kind of agility as the players…

Johan van Veen